torsdag 9 april 2009

Lugn dag i paradiset, sprang en runda, orkade inte så långt. Är något galet, illamående, blixtrande huvudvärk yrsel. Klarade mig runt milen ändå, lyckades le ett par tillfällen när jag träffade på hundar o hundägare ute i skogen.

Efter löpningen tillbringades i solen med min fru, trevligt. Min fru fick bryta upp ett par gånger för taxikörningen av sina barn.

En kompis kom på besök, hade varit och kört på Knutan, åkte med honom ner till mossan. Käkade köttbullar för att sedan ge mig bort till Burlövs centrum för att hämta hennes paket och köpa två kg godis till ungarna. Nu har jag delat upp detta i sju stycken ägg. Även hunnit deklarera och beställt hemhjälp till henne.

Min fru är fullt övertygad om att jag skall ut och ragga brudar och dricka öl, är hemma hos min moder som ramlade häromdagen. Hon är 88 år och bor själv. Viktigt att hon oxså känner att jag finns och kan hjälpa henne lite iallafall. Jag förstår mig inte på det här med svartsjukan, tär ordentligt, inte bara för vårt förhållande utan även på mig.

En positiv grej är att hennes kompis har blockerat mig på MSN, nu kan jag obehindrat prata med min kusin och mina barn, utan att min fru skall fälla en massa kommentarer. Min fru läser denna blogg och hon undrade hur jag visste att hon visste om adressen, enkelt var ju bara att läcka adressen till väninnan, simsalabim häppp.

Pratade med mitt ex, skall hämta mina ungar tidigt imorgon för att sedan ta buss och tåg till paradiset. Vi får se hur vi kommer sista biten, vill ju inte vara en börda för min fru, så det blir väl att gå de sista 6 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.